פורסם ע"י : Utour יום חמישי, 18 ביוני 2015

בדרך לבנקוק עוצרים במנילה

אחרי הצבא כמו כולם, טסתי למזרח. קצת הכנה ב"למטייל", כמה ספרי לונלי-פלנט, חסכון בר-מצווה, צ'ימידן ענק ויאללה לתאילנד. נסעתי עם חבר מהיחידה שהשתחרר ביחד איתי וכבר בבקו"ם רקמנו את התכנון הראשוני של הנסיעה.
אחרי חודש כבר נחתנו בבנגקוק והתחלנו את הטיול הגדול. בהתחלה קצת איים של תאילנד – בעיקר קוסמוי שהיה מקום קסום כמו בתמונות – אי עם עצי קוקוס, בונגלוס מקש, אוכל מעולה ובילויים בחוף ובמועדונים בלילה. המון תיירים ואווירת חופשה מושלמת.

אחרי שבוע חזרנו לבנגקוק כדי להמשיך את הטיול. היעד הראשון שהחלטנו לצאת אליו מבנגקוק שהיוותה הצומת של הטיול היה הפיליפינים. בדיעבד הסתבר שזהו המקום שהיה הכי מגניב ומושלם מכל המקומות בהם ביקרתי במהלך הטיול.
נחתנו במנילה. עיר די מערבית יחסית אבל קצת מפחידה במבט ראשון – המון שומרים חמושים בכל פתח של חנות או מרכז נתנו תחושה ראשונית לא כל כך נוחה. אחרי שהשתקענו במקום ליומיים שלושה ירדה תחושת אי הנוחות. נסענו על רכבי
הג'ימני המקומיים בקלות עם מפה ותיק גב קטן וחרשנו את רוב חלקי העיר. משחקי סנוקר ליד האכסניה ואוכל מעולה ממול. נסיעה לצפון הפיליפינים היתה גולת הכותרת – כפרים קטנים חלקם מתויירים יותר וחלקם פחות – יושבים במורדות של טרסות אורז ירוקות ואינסופיות. קשה לתאר במילים את ההרגשה של הכפר הקטן באמצע שום מקום, רחוק מכל מה שנראה כמו ציביליזציה מוכרת. אין חשמל ומים זורמים. מזמינים ארוחה בגסט-האוס מקומי ומחכים לה בין שעתיים לשלוש שעות כי חסרה עגבנייה.. משהו היסטרי עד שנכנסים לקצב של המקום ואז כבר לא כל כך איכפת. פשוט יושבים ימים שלמים ובוהים בנוף הטרסות הירוק והמדהים ומדברים עם המקומיים ועם מעט התיירים הנוספים שהגיעו לטייל באיזור. הקטע הכי הזוי שהיה לי בטיול קרה באחד הכפרים האלה. היה לי צורך ללכת לשירותים ושאלתי את אחד ממקומיים איפה הם נמצאים. שירותים הם כמובן לא ממש דומה למה שמוכר כשירותים מודרניים והם יותר בכיוון של בול-קליעה שמוכר מהטירונות של הצבא.

מגיע לצריפון מבמבוק שבאמצע הרצפה יש חור לבול-קליעה. אני מתכונן לפעולה, מוריד את המכנסיים ומתכופף לכיוון הבול קליעה. שמעתי כמה קולות ברקע אבל לא הבנתי מה מקור הקולות והמשכתי להתרכז במשימה שלי. הקולות קצת התחזקו אבל לא חשדתי שמשהו קשור אליי. לפתע שמעתי צווחה פראית והרגשתי משהו קופץ לעברי מלמטה – מתוך הבול-קליעה לעבר הישבן ויתר האלמנטים שלי שהיו בתנוחת הכריעה ההכרחית בנסיבות. קמתי בבהלה. אני מסתכל בבעתה לחור שבתוך רצפת הבמבוק ורואה חזיר בר ענק שמקפץ לאכול את היציאות שלי וכמעט קטף לי את כל העסק ! נבהלתי כמו שלא נבהלתי מימי ורצתי החוצה עם המכנסיים למטה בלי לחשוב פעמיים.

הגעתי לגסט-האוס עם נשימות כבדות וסיפרתי מה קרה – כולם פשוט נקרעו מצחוק במשך שעות ואני יושב נבוך בצד ולא יכול שלא לחשוב על הנס  שקרה או האסון שנמנע. מאז אני אף פעם לא נכנס לשירותי בול קליעה